BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

 

21 DISEMBER 2020

TUGASAN INDIVIDU MINGGU 9


[TEKS ASAL]

 

Keluarga

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti

 

Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai

 

Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka

 

[TERJEMAHAN BAHASA INGGERIS]

Family

I feel so lighthearted

Helping my parents every single day

When the sun comes up

Until it went away

 

Dear mom and dad

I endure deliberately

Look after my etiquette

My dearest family

 

I love my parents

Older and younger siblings

As they are always together

Forever here in necessity

 

 

 

Rujukan: Normaliza Abd Rahim. (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu: Penerbit UMT.





bukti kehadiran :

dalam ramai kawan dalam ni.. saya seorang je pegang sebuah buku. hihihi😁😁😁😁

sorry Prof. buku wacana saya tertinggal dekat kolej.




Comments